Tuesday, September 29, 2009

PROGRAM -SEHARI BERSAMAMU PERMATA ISTIMEWA-

ok kat sini aku nk story sikit tentang program yang telah aku jalankan di sebuah sekolah. program ne merupakan assgment group konsultasi dalam bimbingan dan kaunseling. setiap kumpulan diminta untuk menyediakan satu perkhidmatan kepada pelbagai setting organisasi pilihan. setiap kumpulan perlu menjalankan satu program dimana proses konsultasi atau perbincaangan tersebut adalah penting.
bg kumpulan aku, selaku pengarah program pening jugak la aku dok pkio nak jalankan program apa. akhirnya aku besama ahli kumpulan seramai 7 orang telah mengambil keputusan untuk menjalankan dua program di dua organisasi yang berbeza. pertamanya program bersama pelajar2 pendidikan khas SMK sultan Yussuf, batu gajah dan program bersama kanak-kanak di wat pediaterik Hospital Tuanku Bainun, Ipoh.
akibat penularan wabak H1N1 maka beberapa kali program yang telah dirancang ini tertangguh sehingga program di Hospital Tuanku Bainun Ipoh terpaksa dibatalkan akibat keseriusan wabak H1N1 ini. maka tinggal lah program di SMK sultan Yussuf ini saja.
oleh yang demikian, tarikh 4 september 09, group aku telah menjalankan program yang bertemakan "SEHARI BERSAMAMU PERMATA ISTIMEWA". program ini dijalankan hanya selama 4 jam dan mendapat sambutan yang baek dari pelajar2 pendidikan khas ini. walaupun, group aku xde langsung pengalaman untuk melaksanakan modull pendidikan khas, namun kami mendapat bantuan dan tunjuk ajar dari guru-guru pendidikan khas sultan yussuf dan seorang guru pendidikan khas di segamat johor (thanks abg is).
melalui perbincangan yang te;ah dijalankan, 3 modul telah dilaksanakan dengan jayanya. kemudian diteruskan dengan majlis perasmian penutup. secara keseluruhannya proram ini berjaya dilaksanakan dengan baek sekali. aku amat2 la berterima kasih kepada ahli kumpulan (zuri, nina, lina, dewi, aai & nadia) yang telah bnyk membantu dan memberikan komitmen 100& dalam melaksanakan program ini. kat bawah ner ada la pic2 masa group aku melaksanakan program ner. apa2 pon program ner mmg best sgt huhu...
-iman best-
















No comments:

Post a Comment