Sunday, July 5, 2009

BAKTI SISWA WAWASAN DESA IPT 09 - PERLOP 3 SG SIPUT UTARA PERAK -

Emmm..lepas exam ari tu aku xtau nk wat pa la. Ada la mber aku ner (zafaren a.k.a paen the cute bOy) (tip top terhangat dipasran PSR) dia ofer aku tok g bakti siswa kat Perlop, sg siput utara perak. Disebabkan aku malas nk blik sebelum g terengganu maka aku pon join la bakti siswa tu. 4 hari aku dok kat sana tau. Dari 9 smpai 12 mei aku join program ner anjuran Rakan Muda UPSI. Ala2 dok kg tanah rancangan. Sama jek cam kg aku huhu..so xde bezannya g sana ngn dok umah kg aku huh..

Sepanjang 4 ari kat sna aku telah menjalani plbagai aktiviti yang telah dirancangkan oleh urusetia. Sampai jek kat perlop aku telah diberikan kepada keluaga angkat. Aku dpt keluarga En. Zulkeflee bin Abu. Fmily angkat aku ner best n baek sgt la. Tokey kantin sekolah rendah. So ari2 dok mkn sedap2 la heheh jangan jeles. Aku dapat dok bersama kawan aku si Tuan Nasaruddin. Si Nas ne pon aku mula kenal bila join program ner la. Sblum ner mmg xkenal lagsung huhu..

So selepas je pemberian anak angkat tu ada la sikit taklimat dari urusetia. Pastu mlm xde wat pa pon just sembang2 ngn keluarga angkat kenal2 n rehat2 huhu. Esoknya hari kedua aku telah join program gotong royong. Semua peserta di pecahkan kepada 3 kumpulan. Aku jadi ketua kumpulan dua. Area tok aku n geng aku kerjakan adalah sekitar kawansan surau kg tu huhu.. tersentap aku n jadi baek sat huhu.. ptgnya plak aku n yg laen2 telah sambung gotong royang yg xsmpat disiapka pg tadi. Mlm nya ada program dgn budak2 sek menengah n rendah. Bg motivasi sikit kat budak2 kg tu.

Pada hari ke tiga plak.. pagi2 lagi kati org dah mula berkumpul. Aktiviti pertamanya kami telah memasang papan tanda program secara rasminya. Best2.. pastu kami semua telah g ke sek org asli. SK Chenien. Best gak la melayan budak2 org asli ner. Ada la beberapa aktiviti seperti melawat sekitar sek n wat program maen2 ngn budak2 ner. Kepala nya siapa lagi. Dak yg kepala dogol tu la.. ala2 toyol si Paen laa...
Tgh ari plak kita org g air terjun lata baung. Smpat la lunch n mandi manda jap. Tapi balik awal coz ujan turun ngn lebatnya. Dalam jam 4.30 plak ada aktiviti maen bola sepak n senamrobik. Secara rasminya aku mmg xjoin lgsung sbb aku kaki bangku. Jgn gelak. Mmg xreti maen bola so keja nya aku tlg amik gambo jek la ek.. malamnya plak ada malam pesembahan. Aku jadi pengarah persembahan ek. Smpai makcik2 nangis guling2 tgk pemsembahan kita org. Temanya hari ibu. Yg patut dibanggakan adalah persembahan makcik2 yg wowwwww... meletop. Ala2 kumpulan nasyid profesional jek dgn irama padang pasir laaaaa.. ada gak persembahan laen sperti aku ngn Paen telah menyumbangkan suara kami yg lunak merdu memecahkan suasana malam yg hening di perlop dengan lagu mersik khabar dari sudirman. Makcik2 yg sedeh2 bertambah sedeh mendengar alunan suara yg gemersik bak buluh perindu dari aku n Paen. Bangga gilerr huhu..

Hari las plak ada aktiviti sukan neka. Best sgt dpt maen ala budak2. yg lagi membangga kan aku menang la beberapa aktiviti. Namun aku tewas di tangan abg adam yg ensem bangat tu. Cam ner Paen yg xcute tu plak bleh menang. Cam sengal. Nak tau pertandingan apa? Hehe ciom mulot ke molot..hehe xde la. Cari coklat dlm tepung la...

Pastu dlam jam 12 ada la perasmian penutup so dah abis la semua aktiviti 4 ari kat perlop ner. Best n syok sgt. Boleh la tgk gambo2 kat bawah ner. Anyway mekasih kat Paen sbb ajak aku join program bakti siswa ner. Pastu mekasih gak kat family en. Zulkeflee dan keluarga serta seluruh penduduk kg perlop 3. pastu balik UPSI semula. laen kali aku g sana lagi tau huhu..



dak2 sek org asli SK Chenein



















No comments:

Post a Comment