Monday, July 6, 2009

zOom TERENGGANU 09

Hehe.. kat sini aku nk share la perjalanan kaki aku sepanjang cuti semester ner. Ntah napa aku tension bangat semester lepas tau. Exam pOn xleh nk wat baek2 la sgt. Result pOn cikai2 jek la. Tapi aku still Ok beb. Xde prOblem la dlm study ner. Yg pEnting bak kata Aym Mastura “kita happy”

So sepanjang cuti semester ari tu aku telah zOom satu Malaya.. eh2.. silap.. satu semenanjung. Tapi bnyak kearah pantai timur yg mmg sepanjang umur idup aku x penah jejak lagi. Mmg menarik perjalanan ne sbb aku xbiase ke sana. Ne la pertama kali aku merayap ke pantai timur sOrg2. destinasi yg hendak dituju apa lagi negeri yg penuhnya penyu n orgnya pOn cam penyu gak (azril n pOji jek) yg laen rakyat terengganu Ok baek2 belaka ahaks...

Aku g sana dlm 3 minggu gak la. Emm lama gak tu. Aku g dari 14 mei smpai la 1 jun. Mekasih aku ucapkan kepada abg wan & azril kerana bg aku tumpang tidO kat umah korang. Baek sungguh ati u all ner. Nnti aku belikan askrim cOklat tOk kOrang berdua ek. Emm sepanjang kat sana abis jugak la beratus2 duit aku walau pOn tumpang umah Org. Duit abis bnyk kat tambang tiket n shOping ler... mekasih jugak kat abg wan yg telah spOnser tiket balik aku ahaha.. jgn jeles.. ahaha.. Xpe la janji aku sntiasa hapy. Xmau tensiOn2 cam exam ari tu. Serabut pala aku.

Sepanjang aku zoOm terngganu ner mcam2 tempat aku g tau. Biar aku stOry dari awal aku smpai la ek.Destinasi pertama aku g sesedah nk masuh terengganu adalah R&R chendOr. Hehe Sure sapa2 yg biase naek bus tu tau tempat ner. Tempat ner la pertama kali aku jejah daerah pantai timur. Waktu tu pagi dah dlm jam 2 pagi. So aku xnmpak apa2 kecuali lampu2 bas & lampu jln huhu... sejuk waktu ner.

Pastu aku berenti kemaman. Dalam jam 2.30 pagi gak la. Ne la area terengganu pertama aku singgah. Kat sini ada mber amik aku. Abg wan nama dia. Baek jek orgnya sebab bagi aku tumpang umah dia sebelum aku g kuala terengganu. Meksih..
Aku dOk dekat seminggu kat kemaman ner. Sepanjang dOk kemaman ne ada la abg wan ner bawak aku rOund2 kawasan sekitar. Tapi bnyk ke negeri pahang la. So aku merasa la g Teluk Cempedak, Kuantan, Cherating n kwsan2 sekitarnya. Mmg best gak dOk kemaman ne. Yg lagi best bila dapat mkn tepi pandai cherating dgn lilin. Romantik siOt. Kena plak angin tiup2 sepOi2 bahasa... ahaha... ala2 wat filem ngn fasha sanda plak.

Dah bOwing dOk kemaman seminggu aku pOn merayap la ke kuala terengganu.
Aku g umah azril dak kelas aku yg tegah hOt dilamun cinta moyet. Apa2 pOn hOpe u all berdua kawin ek. Aku g umah dia sebab akak dia kawin. Dia kawan baek aku sO aku g la sambil2 merayapkan kaki ner uhu3.. mekasih sekali lagi kat abg wan sebab sudi antO aku sampai ke pintu umah azril. KlO x sure la aku kena cOlek. Ya la Org cute jln sOrg2. sure ramai yg nak amik kesempatan kan hehe... xde la. Aku sampai umah azril dalam 22 mei. Seminggu gak aku lepak umah dia sbb kenduri nya pada 29 mei. Saja dtg awal nk tlg apa yg patutkan.. hehe aku kan rajin. Abg wan plak terus blik kemaman umah dia la. Xkan nk dOk sekali kOt.

So sementara tgu umah azril ner kenduri aku ngn azril telah merayap sakan sekitar kuala terenggau. Huhu walau just naek mOtO jek kami tetap tabah meredah panas yang membara. Berbekal kan kamera canOn hak milik sepupu azril yg di pinjam seminggu, maka aku ngn dia telah meredah seluruh tempat2 yg best kat sekitar kuala terengganu. Dekat 1000 keping gak la gambO kita Org amik huhu..

Antara tempat yg aku sempat lawat seperti masjid terapung, istana2 negeri, muzium, masjid kristal, taman tamadun Islam, kepOk lOsOng, pasar payang, dataran syahbandar, studium sultan zainal abidin yang dah rObOh tu, airpOrt, pantai batu buruk, UDM, UMT, myden, giant n bnyk lagi la. Uhu3.. mmg best. 3 ari aku ngn azril menjelajah jek. Hehe puas. Nnti tgk la pic tu.

Pastu umah azril kenduri la kawin akak dia. Lagi smpat gak aku merayap g umah pOji kat kuala berang kOt. Ntah laa... g kakak dia kawin gak ngn abg shuhada. Last2 aku pOn balik semula la ke kemaman pada 30 mei. Aku jmpa abg wan dulu. So aku just rehat2 jek kat umah dia n pada 31 mei mlm aku pOn berangkat la balik ke kajang umah akak aku.
So bila dah blik kajang smpat la aku merayap ke KLIA, banting, Ulu Bedul Kuala Pilah, seremban, ampang, setiawangsa, salak selatan n KL. Pastu baru aku blik kg ke teluk intan n dOk rehat2 ngn mak abah aku. SyOk sgt cuti ner cOz dpt merayap n ilangkan tensiOn. Kat sini aku nk ucap tima kasih bnyk2 pada mereka2 yg membuatkan cuti aku bermakna.. = Azril, Poji, Wan Iskandar, Shahmir, Hazlan Hamdan, Kamal Zaidi, Mohd Faris, abdul Latif, Aliem, Alif Edzwan, Jamaluddin, Wan CikOi, Azmi, Shahrul, Wan Irwan, Shahrizal, Syamsun n sapa ntah lagi xdpt nk ingat. Anyway terima kasih bebanyak tOk sume =



















































1 comment: