Monday, July 6, 2009

The HapPy Geng aT TamaN MaLim a.k.a. Geng Umah Sewa MeletOp.

Pertamanya biar la aku memperjelaskan tentang kewujudan geng @ klik yg sentiasa happy selalo ini. Geng Happy ini telah diasaskan oleh Faiz Nawi dan di sokong oleh Zaini Zulkiflee berserta ahli2 geng yang telah mendaftar secara rasmi & on line. Antara ahli yg terawal daftar adalah Ismail Jaafar, Robin Mojimbun, Shahrihan Daud dan Iman Wahyu. Ahli yg telah daftar ini terus kekal dan xbertambah2 kerana keahliannya telah ditutup. Tidak seperti keahlian geng di seberang sana iaitu geng taman bernam huhu. Baek lah skg tiba masa untuk kita semua mengenali ahli Geng Hapy yg sntiasa ceria ini...
Mohd Faiz Mohd Nawi


Ne mamat kelam kabut kat umah ner. Walaupun dia ner pengasas Geng Hapy ini, namaun sering kali dia tidak kelihatan seperti ketua. Asik menyerah kalah jek ngn timbalan yg gila kuasa. Lama2 pengasas yang dok ajak kita org sewa umah ner memberi mandat ketua keluarga kepada Zaini. Zaini yg tersenyum lebo bangga dengan pencapaian cemerlangnya menjawat jawatan ketua Geng hapy yg baru. Berbalik kepada Faiz. Emmm.. secara jujurnya dia ner agak cuby. Xgemok xkurus. Kira ala sedap di cubit selalo la. Dari aspek mental n pencapaian akademik antara ramai2 mmg Faiz paling cemerlang. Study sakan tapi bila nak exam jek. Sggup xtido mlm. Yg lagi haru skg ner Faiz nak berdiet? Hihi cam kelako plak.. nak turunkan berat badan n buang lemak2 tu. Apa2 pon Geng Hapy tetap sokong usaha Faiz ner. Emm.. boleh tahan jugak sbnarnya Faiz ner. Pling nk di bangga kan pencapaian dia dlm semua bidang. Itu ini sume dia masuk. Debat la, JMK la, MSK la. Cam gila glamOr pon yek. Kira popular jgk la dia ner seantero UPSI. Apa2 pon tok Faiz ko mmg best. Xde ko Geng hapy xceria lor….

Zaini Zulkeflee




Ahaha.. aku nk gelak dulu bila ingat dak ner. Selepas diberi mandat menjawat jawatan ketua umah terus lupa t.jawab. kena selalo ingatkan Zaini ner. Kot2 ramai anak2 yg xmkn lagi kan. Smpai kurus badan si Ismail sem lepas huhu.. waa.. zaini ner..boleh tahan jugak orgnya. Skg ner dah mula berjinak2 dalam membuat lawak bodo ngn aku. ++ lucah pon ada haha.. tapi tu yg wat dia kelihatan hapy n ceria. Zaini ner eksen jek lebih. Bergaya bila nk g kuliah. Tapi kat umah serabut n serabai. Sama ngn robin jugak. Yg bagus nya zaini ini dia caring pada semua. Xkira la anak kandung ke atau anak tiri ke (Paen & Appy sahaja anak tiri umah ner) dia layan sama jek. Yg lagi best Zaini ner baek la. Ensem pon yek bg org yg buta melihatnya. Bg aku boleh2 laa huhu... dari aspek laen Zaini mmg best. Layan jek sumenya. So nasihat aku pada sapa2 yg nk ngorat n kenal Zaini ner better tabahkan hati ngn lawak siOt dia tu. Klo xmenjadi pon lawak dia korang gelak la jugak ek. Kang kecik ati plak. Tapi klo bnyk yg lucah2 tu korang lempang jek. Biase la mahaguru Iman turunkan ilmu n wahyu tapi dia terover aplikasi plak huhu. Zaini mmg best laaa...

Ismail Jafaar




Ai.. si motel n cute miut umah aku ner. Baek jek dak ner tapi terover ngada2 kadang2 tu. Cam sengal. Mbe ngn aku jek kot dia selalo ngada2 cam cipan lapo. Ngn yg laen2 xtau la plak aku. Huhu Mail ne bagus sgt. Diantik secara rasmi menjadi AJK dakwah solat n islamiah umah ner. Tetapi sepanjang satu tahun lebih dok umah ner xpenah plak aku nampak dia ketuai solat jemah n bacaan yassin. Ada la sekali dua Mail ne bertepik memekik suh semayang. Tapi dia plak wat dek n smbung tido..tup2 dia paling last semayang huhu. Tapi xpenah tinggal solat maa. Kira anak yg baek la ne. Mail ner gak suka masak. Tapi bnyk nyebuk jek kot dari tolong. Klo Robin, Zaini n aku masak sure dia ada tlg rasa. Skg ner plak dlm proses diet. Haha.. tgu pose kang ko diet la puas2. Bg kering terus pon ok. Mail jgn mare2 ek kang kena jual.. ko kan selalo menyentap aku kan.... hehe..
Robin Mojimbun


Budak sabah ner paling cool kat umah ner. Xbnyk ckp tapi tindakanya cpt. Terkenal dgn tredmarknya ”awak ensem la...biase2 jer...” & "awak kecewa ya" kira skill tok bermanja2 cam Mail jugak la dak ner. Sepanjang dok ngn robin ner best jugak. Bnyk benda leh dikogsikan. Terutama bila time bergosip. Tgk jek robin ner cam tu hakikatnya suka bangat bergosip. Klo ngn Zaini tu xtau la apa yg di bincangkan. Pasal pompuan mesti la. Robin ne rajin tlg masak. Klo dia masak mmg tip top. Sedap bangat. Masak ala2 hotel gitu. meletOp seee… secara keseluruhannya Robin ner la yg perangainya baek sikit kat umah ner. Nmpak pendiam… tapi klo dah mula menyanyi xmau berenti dah. Mentang2 suara merdu kan. Apa pon Robin ko la chef pling teror kat umah ner. Megie goreng satu huhuhu...

Shahrihan Daud



Hihi JMK UKLK ner. Jgn memain. Sapa tgk mesti xpecaya. Kecik2 cili padi ner. Org kelantan yg menawan hati sesapa jek. Uhu3.. nama glamornya Hans... ada la iras2 Hans Isaac kot. Sbb tu mber2 sume panggil dia Hans. Ntah la.. agaknya kot. Bagus Hans ner. Dok umah dok melepak jek. Aku xpenah plak nmpak dia kemas2 umah. Selalonya Zaini ngn aku jek. Emm.. tapi bila tgk bilik dia agak kemas la jugak klo dibandingkan dgn bilik kat penjara perlop tu kan.. Mail kwn sebilik Hans. Berkepit jek dua eko ner. Elok la tu sorg beso sorg kecik. Seimbang la umah aku ner.. huhu. Secara peribadinya aku melihat Hans sbgai insan yg kerdil sgup menolang sume org xkira la sapa2 pon. Sbb tu Hans nampak baek jek. Kadang2 mulut dia ne boleh tahan jugak. Geram jugak aku dibuatnya. Ckp lepas jek kalah aku huhu. Tapi sbb lawak2 sengal Hans ner la wat umah aku ceria n bombastik gitu huhu.

Iman Wahyu


Ini la insan yg paling best kat umah ner. Hehe walau aku dicampakkan di bilik paling ujung dia ceruk dapo tapi aku tetap bangga ngn korang sumer. Dak umah aku ner la yg terbaek bg aku. Semuanya kita berkongsi bersama. Dari makan smpai la luahan hati perasaan. Syahdu gitu. Dah mula sem baru ner hope hubungan kita Geng Hapy semakin jelekit ok. Boleh la kita manja2 selalo. Jgn lupa tlg2 la bness aku ek. Nnt tlg la aku pek kerepek n promote perfume aku tu huhu... apa pon korang sume mmg best. Korang telah menceriakan idup aku sepanjang duduk umah sewa ner. Hope hbgn kita kekal abadi selamanya. Hahaha.. jgn lupa dpt PTPTN bayo duit umah kat aku selaku bendahari adil lagi amanah ner uhu.. 600 mari.. aden kayoOoooOO..
Paen & Appy





Walaupun korang ner cam anak tiri umah ner tapi layanan pd korang tetap class A tau. So pandai2 la menghargainya. Xreti2 belnaja mkn ker? Heheh tok Paen klo dok umah ner jgn selalo nk ngadu gestrik jek. Klo lapo masak le mgie sndiri huhu. Kang kata kitaorg x bg mkn plak kat mu. Tok Appy pas ner klo nk lepas tension ngn karaoke kena bayo tau. Robin nk cas RM 1 satu lagu. Lagi satu jgn nyanyi kuat2 kang marah plak auntie sebelah umah ner. Klo lagu industan @ tamil xpe.. sbb auntie tu suka hahah... ingat tu ek..







































3 comments:

  1. ada org suh komen ni..tp tu la,xterkomen..haha
    hmmm..syg hampa semua@u i love..hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehe...sampai tergelak aku baca kisah ni...hehehe...tp sayang, xde nama aku selaku menteri perumahan dan kerajaan tempatan...hehehe...nway, u all semua mmg best...

    ReplyDelete
  3. huhu tu la pasal geng hapy yg meletOp n ceria2 selalo. aku la yg pling vouge hahaah =)
    u i loce jugak.

    ReplyDelete