Tuesday, August 18, 2009

zOom saNa siNi hehe..

emm.. kat sini aku nk kongsi la sikit perjalanan kaki aku minggu lepas.
ari jumaat lepas aku ngan keng kawan yang laen
telah pergi EPRD Kementerian Peljaran Malaysia.
kitaorang anto proposal tesis tok diluluskan ke kajian lapangan.
hope sume ok la n diluluskan.
bertolak dari tanjung malim kira2 jam 7.00 pagi.
sampai KL dlm jam 8 lebih.
sampai ja KL kami sume kelam kabut mencari kedai buku
coz nak mebeli sampul surat tok di sertakan ngn proposal tesis.
abis sume kedai kami masu. dari 7e ke 7e yang laen.
kedai india tepi2 jln pon kami masuk.
yalaa.. awal pagi mana ada kedai yang bukak sgt.
abis2 pusing, akhirnya jumpa juga sampul surat yang dicari.
pastu terus kami ke putrajaya.
aku xtau la kat mana kompleks kerajaan tu.
sbbnya aku xpenah plak pg sana.
ne maen redah jek n hope smpai ngn selamat.
nasib abg bas ensem tu baek la.
so dia la penyelamat kami sume dari tersesat di putrajaya.
smpai saja disana kam terus ke KPM.
alhamdulillah.. sume ok ja n proposal tesis kami sume diterima.
syok sgt tau sbb usaha nk g tu mencabar hehehe...
pas saja g KPM kami balik.
tapi kawan2 yang laen nk p jln2 n pusing putrajaya.
aku xnk sbb penat ada rancangan laen.
bersama2 kawan2 yg laen aku pon g la puduraya.
aku beli tiket bus n terus ke muar johor jam 2 ptg.
emm.. aku smpai kat muar jam 4.30 ptg.
kat sana ada mber tunggu aku n amik aku.
smpai2 ja aku ke muar terus aku ke hospital Maharani muar (xsilap la)
aku kena wat saringan H1N1 sbb aku ada tanda2 nk demam.
last2 mmg demam pon tapi xde la suspek H1N1. selamat lagi huhu..
pastu aku ngn mber ( abg Man & abg Azli ) terus ke tangkak
umah mak abg man. so mlm tu kitaorg dok lepak kat tangkak jek la.
p kuaq mkn n rehat2 kat uamh ja sbb sume penat uhu3..
esoknya plak kita org bngun awal jam 5.00 pagi.
sbb nk ke seremban pagi tu tok tgk perbarisan tamat latihan anak buah abg man.
so kelam kabut bangun pagi tu sbb sume dok lena layan tido. penat.
aku pon terpaksa la kemas2 barang secepat mungkin.
bukan apa takut ada yang tertinggal.
kang payah plak nk patah balik ke tangkak.
akhirnya aku, abg man & abg azli smpai ke port dickson.
tu pon dah lewat. kira2 jam 8 lebih.
nasib perbarisan kawad kaki xmula lagi.
best sgt tgk parajurit2 baru ner berkawat.
sama n berdisplin sgt. suka aku tgk tau.
pas ja abis kawad abg man berkumpul ngan family dia.
aku pon join jugak la walau malu. wat la muka tebal.
hehe yang laen2 pon sama wat muka sardin jek.
ada la kitaorg mkn2 sikit. best sgt.
pas tu ja kami terus g cek in hotel.
kami dok kat port dickson Tiara Beach Resort.
uhu3.. aku ikut ja la. dah family abg man sponser kan.
so duduk la kat resort tu semalam.
ingat abg man n abg azli nk blik tangkak
rupanya x. so mlm tu kitaorg bermalam la kat situ.
yg lagi best ada diner mlm tu. mmg mkn beso la.
best n kenyang sgt. hehe pree tu.. aku kan suka benda2 pree ne.
sok nya aku dok berendam dlm kolam hotel.
lama jugak smpai naek kecut jari jemari aku ner.
tgh ari sikit aku pon balik la ke tanjung malim.
alhamdulillah.. aku smpai jugak ke tanjung malim kelmarin.
dok penat sgt merayat smpai lupa sume perkara.
tambah2 ngn demam lagi tapi nmpak cam sihat ja.
apa2 pon mmg best merayap g muar, tangkak, melaka n port dickson.
aku nk ucap tima kasih bnyk2 kat abg man & abg azli sbb
ajak aku g kg diorang. mmg best n menarik sgt.
nnti aku nk g lagi laa..heheh.. time tu bio ada kenduri kawin abg azli plak uhu3.
apa2 pon mekasih bnyk2.
kat bwh ner ada pic2 aku g tgk kawad kaki n kat Tiara Beach Resort.
rerajin comment la ek huhu..
-iman best-




No comments:

Post a Comment